Els nostres serveis jurídics han atès unes 300 consultes diàries des que va iniciar-se la pandèmia.
Des de l’inici de la crisi per la pandèmia provodada per la Covid-19, la UGT de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania tots els seus recursos per fer front tant pel que fa a la gestió del’emergència sanitària en els centres de treball com per l’allau de consultes en matèria laboral.
L’atenció de la UGT de Catalunya s’està fent tant als afiliats i les afiliades com a persones que han fet un primer contacte amb la nostra organització, i s’estan gestionant i tramitan a través de les diferents federacions i unions territorials com a través dels propis serveis jurídics del sindicat.
En els darrers dies el Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya ha posat en marxa un servei especial per a l’atenció dels casos derivats d’aquesta crisi. El servei a distància del Gabinet Jurídic ha atès unes 300 consultes diàries des de l’inici de la crisi i la posada en marxa d’aquest servei especial, un total d’unes 4.125 consultes que principalment són de persones que no havien tingut cap contacte amb el nostre sindicat.
De les consultes individuals ateses pel nostre Gabinet Jurídic que no són relacionades amb Expedients de regulació temporal d’ocupació, el 85% són per acomiadaments i finalitzacions de contracte. En aquest sentit, el Gabinet Jurídic ha inteposat 123 demandes i 27 denúncies a Inspecció de Treball demanant la nul·litat d’aquests acomiadaments.
Des de la UGT de Catalunya denunciem que, tal com es pot comprovar per les dades dels serveis atesos, moltes empreses no estan fent ús de les mesures de flexibilitat i teletreball i estan optant per acomiadar el personal.