La UGT, CCOO i CGT han convocat mobilitzacions a nivell estatal al sector de Contact Center (telemàrqueting) pel bloqueig del conveni col·lectiu després de 21 mesos de negociació i la pretensió de la patronal ACE d’empitjorar les condiciones dels 70.000 treballadors i treballadores del sector, uns 20.000 dels quals a Catalunya. El sector de Contact Center està format en un 70% per dones i un 70% dels contractes són a temps parcial no desitjat. El salari més habitual és d’uns 750 euros nets mensuals.
Aquesta mitjanit s’inicia una jornada d’aturades parcials en el sector, de dues hores per torn (de 00:00 a 02:00h, de 10:30h a 12:30h i de 16:30 a 18:30h). El 29 de setembre es tornaran a repetir les aturades parcials i el dia 6 d’octubre s’ha convocat una vaga de 24 hores.
Les principals demandes dels representants dels treballadors i les treballadores per al conveni col·lectiu són:
- Augment del poder adquisitiu.
- Cap renúncia o retallada sobre drets adquirits en conveni anteriors.
- Millorar la conciliació laboral i familiar: torns i horaris de treball.
- Estabilitat en l’ocupació: augment del nombre d’indefinits obligatori per empresa.
- Ocupació de qualitat: augmentar el nombre de jornades completes (baixar les jornades parcials).
- Implementació de mesures d’avaluació i correcció dels riscos psicosocials propis de l’activitat (càrrega mental).
- Aplicació de les sentències fermes en el sector (percepció incentius durant les vacances).