Després de 23 mesos de bloqueig del conveni col·lectiu, la patronal torna a plantejar la reducció de drets assolits, com el permís retribuït per anar al metge
La Federació de Serveis, Mobilitat i Consum de la UGT (FeSMC-UGT) ha convocat 8 jornades de vaga en el sector del contact center per denunciar les retallades de drets socials i laborals que vol dur a terme la patronal del sector.
La primera jornada de vaga, convocada amb la resta dels sindicats, serà el proper dilluns 28 de novembre. Així mateix, la FeSMC-UGT en solitari ha convocat set jornades de vaga, del 5 a l’11 de desembre, coincidint amb la setmana de pont, per fer visible la importància que té aquest sector, malgrat ser menyspreat per les grans companyies dels principals sectors econòmics del país: banca, telefonia, transport de viatgers, energètiques, assegurances, etc.
FeSMC-UGT ha reivindicat avenços salarials, la reducció dels milers de jornades parcials no desitjades que hi ha al sector, i l’augment del nombre de contractes indefinits. Cal millorar les condicions dels 70.000 treballadors i treballadores que conformen el sector arreu de l’Estat. Però la patronal ha decidit no fer cas de les nostres reivindicacions i eliminar drets adquirits en anteriors convenis col·lectius, motiu pel qual el nostre sindicat ha decidit convocar aquestes 8 jornades de vaga en el sector.
Des de la FeSMC-UGT ens ha sorprès que, després de la vaga del passat 6 d’octubre, la patronal hagi tornat a plantejar la reducció de drets assolits, com el permís retribuït, de 35 hores anuals, per anar la metge. Aquesta situació se suma a la decisió de la patronal de no abonar a uns 25.000 treballadors i treballadores el deute que el Tribunal Suprems els reconeix per no haver-los abonat correctament els incentius.