Aquest divendres, el Ple de l’Ajuntament de Barcelona votarà novament el projecte de connexió del Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal.
Des de la Federació de Serveis, Mobilitat i Consum (FeSMC) de la UGT de Catalunya defensem l’ampliació de la xarxa pública de transport per millorar la mobilitat sostenible de la ciutadania, però expressem la nostra preocupació perquè la connexió del tramvia suposi la supressió de diverses línies de bus i, com a conseqüència, l’eliminació de llocs de treball a TMB autobusos.
En aquest sentit, també volem denunciar que des de fa temps s’ha reduït la inversió a TMB per al material i les reparacions de la flota de vehicles, de manera que alguns autobusos no poden sortir de cotxeres per estar avariats, un fet que té conseqüències en la freqüència de pas del servei. Fins a 40 vehicles no han arribat a sortir en un mateix dia perquè no es disposava de material per reparar-los. Aquesta manca d’inversió que redueix de facto la flota d’autobusos és contradictòria amb la intenció política d’ampliar la xarxa de transport.
Per tant, la FeSMC defensa la connexió del tramvia sempre que es respectin tres aspectes imprescindibles per al nostre sindicat: que signifiqui una ampliació real de la xarxa de transport públic i no la substitució de línies de bus que ja funcionen; que existeixi un consens social i polític el més ampli possible –que, ara mateix, no es dona- i sense que les conteses electorals dictin l’agenda, i que el tramvia estigui gestionat per TMB i no per una empresa privada, com ara, i això amb o sense connexió de les dues línies.