La secció sindical de la UGT al 061 denuncia que Ferrovial no està renovant tots aquells contractes que van fer per fer front a l’allau de consultes sanitària en el pic de la pandèmia. Lluny de estar en els volums de trucades de situacions anteriors a la Covid-19, el volum de trucades que es reben al 061 s’ha quadruplicat en els primers 15 dies del mes de setembre. Tot i així, Ferrovial decideix no renovar el personal que ja tenia format per estalviar-se fer-lo indefinit.
La decisió de no incorporar els eventuals a la plantilla fa que hi hagi nou personal en contínua formació i, alhora, que aquests processos de formació necessaris alenteixen l’atenció tant de consultes sanitàries com de consultes a través de La meva salut. Recordem que la formació s’aconsegueix amb la experiència al servei, i les decisions que està prenent l’empresa de tallar aquesta experiència repercuteix en la qualitat d’atenció als usuaris i usuàries i en la sobrecàrrega de les companyes i els companys que actualment fan aquest servei.
Tanmateix, també volem recordar que el personal d’atenció i gestió de les centrals subcontractats per Ferrovial, que ha estat treballant molt pel damunt de les seves possibilitats durant la gestió de la pandèmia, ni tan sols ha estat reconegut amb la compensació econòmica que sí s’ha atorgat a altres col·lectius.
Des de la UGT demanem que es valori la professionalitat dels treballadors i les treballadores que han fet un esforç ingent durant aquest mesos de pandèmia i exigim que passin a formar part de la plantilla de Ferrovial per evitar així un major col·lapse en el servei d’atenció sanitària telefònica.