La UGT rebutgem la manca de voluntat per tal de trobar el consens necessari amb la part social per elaborar el Plec de condicions de la gestió unificada dels menjadors escolars de Terrassa.
Tot i que l’any 2019 ens vam reunir amb l’equip de govern, que va mostrar la seva predisposició per municipalitzar el servei de cara al curs 2021, posteriorment vam assabentar-nos pels mitjans de comunicació que els números no sortien i que, per tant, aquesta opció no era viable. Davant la notícia vam tornar a sol·licitar una reunió amb l’equip de govern per valorar les condicions laborals i socials de la plantilla i fer propostes de millora del servei amb la intenció que quedessin recollides al plec. L’equip de govern es decideix a donar-nos data tres mesos més tard, quan evidentment tota la feina ja estava feta. Exposem el nostre malestar per menystenir el diàleg social, que tan important els semblava en la reunió de 2019. Ens escolten però ja no hi ha res a fer: les propostes de la part social no estaven al plec, no els van importar les millores que demanàvem per garantir la qualitat laboral de la plantilla ila repercussió al servei és evident.
Les propostes aportades per la part social van ser:
- Ràtio per ral personal de cuina, cuiners i cuineres i ASLS.
- No empreses multiserveis.
- Conveni d’aplicació de restauració social per a tot el personal.
- Aplicar la sentència que hi ha pel conflicte col·lectiu qeu actualment es troba al TSJ amb el recurs de cassació encara no resolt. Si fos favorable als treballadors i treballadores, hauria d’aplicar-se a tot Terrassa.
- Reforç per l’alumnat NESE.
En els menjadors escolars de Terrassa s’aplica actualment una doble escala salarial, i existeix una esclexta salarial en els mateixos centres que va de 80 a 150 euros al mes, entre treballadors i treballadores que fan la mateixa feina. L’equip de govern n’és conscient, ho permet i ho continuarà permetent. No ha escoltat la representació social i només ha volgut escoltar l’empresari que més diners ha pogut aportar. Denunciem que l’equip de govern té un doble discurs. D’una banda, aposta pels serveis de qualitat. De l’altra, no treballen aquesta aposta a fons i no pregunten al personal per saber les mancances estructurals d’un servei especialment sensible pel fet de tractar amb infants.