La secció sindical de la UGT ha guanyat el conflicte col·lectiu contra l’empresa de telemàrqueting, que voliaexigir als treballadors l’hora de desplaçament d’anada i tornada, l’hora d’entrada a la visita i l’hora de sortida del centre mèdic.
La secció sindical de la UGT a l’empresa Teleperformance de Barcelona ha guanyat el conflicte col·lectiu (afecta 262 treballadors i treballadores) que va interposar a l’empresa pel canvi de protocol per les hores mèdiques, que contravenia el conveni de Contact Center (telemàrqueting).
La sentència recull que no es pot exigir al treballador res més que la “justificació oportuna per assistir a les consultes mèdiques de la Seguretat Social, amb el límit de les 35 hores anuals”, tal com està articulat al conveni sectorial. L’empresa volia exigir l’hora de desplaçament d’anada i tornada, l’hora d’entrada a la visita i l’hora de sortida del centre mèdic. El jutge anul·la el nou protocol de l’empresa i l’obliga a complir amb el que estableix el conveni de Contact Center.
Cal recordar que Teleperformance està present a la mesa de negociació del conveni de Contact Center–bloquejat des del novembre del 2014- i que actualment estem en espera del judici per haver acomiadat la secretària general de la secció sindical de la UGT, precisament perquè l’empresa no va acceptar els seus justificants de baixes mèdiques.